El pare dels tres emprenedors va ser mecànic durant més de 50 anys i dos dels germans van heretar aquesta afició. Un d’ells fa 7 anys va crear el seu propi taller. La demanda de clients i serveis ha crescut i el negoci no està preparat per absorbir el volum de treball que té. Cal una ampliació de l’espai i dels serveis, i per això decideixen unir-se i crear la cooperativa. S’han dividit les tasques en funció de l’experiència de cada un d’ells: un serà mecànic, l’altre planxista-pintor, i el tercer portarà la gestió del negoci Amb aquest projecte es creen 3 llocs de treball.
Les línies de treball són:
– planxa i pintura, com a punt fort del negoci, ja que hi ha molta demanda.
– mecànica: canvis de filtres, frens, líquids, etc.
– serveis mecànics a asseguradores, grans clients, administracions publiques i tallers oficials.
Els serveis que oferirà el taller són principalment: diagnosi, reparació i verificació de les averies o anomalies de funcionament dels vehicles, així com realitzar el manteniment adequat. En un futur es preveu augmentar els serveis complementaris, com compra-venda de vehicles, venda d’assegurances, botiga online, etc.
Per poder fer front a totes les despeses d’obertura del negoci, uns 50.000 € dos dels germans que es troben a l’atur han capitalitzat la prestació.
Demanen una ajuda a Acció Solidària Contra l’Atur per acabar d’adquirir la maquinària, fer les instal·lacions necessàries i disposar dels permisos i ASCA els concedeix una ajuda de 25.000 € . dels quals 20.000 s’emmarquen en el conveni que ASCA té subscrit amb la Fundació SEIRA d’ajuda a les cooperatives, i per tant el retorns d’aquests es farà a 5 anys, i la resta, els 5.000 € restants es retornaran a 3 anys.
Al cap d’un temps des d’Acció Solidària Contra l’Atur fem un seguiment del projecte i de la seva evolució. El taller està ben instal·lat. La xapa i pintura és la activitat principal i més rentable del taller, encara que té una marcada estacionalitat, que va de l’abril a setembre.
Les perspectives de feina son bones. El taller manté els clients anteriors de Badalona i està adquirint nova clientela del Maresme, però per aprofitar l’augment de demanda de xapa ha de incorporar un nou operari.
Amb aquest nou operari, si s’estabilitza la tresoreria podrien aprofitar oportunitats de compra de vehicles vells, que les asseguradores donen com a sinistre total, i reparats a preu de cost donen bons marges de venda. Les dificultats de tresoreria temporal provoquen limitacions en la velocitat i recuperació del negoci.
Des d’aquí desitgem que el projecte segueixi anant molt bé!