[:CA]La Judith Lipovich, l’Oriol Guitart i el David Garcia de Cornellà de Llobregat feia uns  anys que estaven fabricant cervesa artesana per al consum propi i per vendre a amics i coneguts. Finalment decideixen passar d’una producció casolana a una producció industrial però artesana i creen Cerveses Cornèlia , SCCL. Aquest canvi suposa a més de canviar els sistema de producció, gestionar estocs,  buscar clients, establir estratègies de venda, definir productes i produccions en funció de la demanda, mantenir l’equilibri financer de l’empresa i saber coordinar esforços per assolir  objectius diversos.  Es fixen una producció mensual el primer any de 1.800 litres, per fer el tercer any 2.800 litres.

Per dur-ho a terme disposen d’un petit local, que havia estat un antic obrador de cansaladeria a Cornellà i que cal reformar per adequar-lo a les necessitats de la nova finalitat. També és necessari comprar els equips de producció (molí, fermentadors, embotelladora, etiquetadora…) i els primers estocs de matèries primeres.  Amb aquest projecte es consolidaran diversos llocs de feina.

Tot plegat requeria una inversió propera als 50.000 €, una part l’han aconseguit amb aportacions personals i d’algun soci extern, i decideixen demanar una ajuda a Acció Solidària Contra l’Atur.

ASCA els hi concedeix un  préstec sense interès de 10.000€ a retornar en 36 mesos.

En la Memòria d’activitats d’ASCA de 2014 ens expliquen la seva pròpia experiència:

“Convertir una afició en un projecte empresarial no és un repte fàcil. Això és el que es van proposar tres joves que volien resoldre la seva problemàtica laboral, la Judith, l’Oriol i el David, quan van decidir passar de fer cervesa per al consum propi i per vendre a amics i coneguts -allò que els anglesos en diuen homebrewers i que té, en alguns països, una llarga tradició- a fabricar-ne artesanalment però amb dimensió i estructura comercials. El repte no era fàcil, perquè passar d’una producció casolana a una producció artesanal és un pas que comporta assumir la complexitat d’una estructura d’empresa. I no només per haver de fer front a un risc més gran en el procés de producció, sinó perquè cal tenir coneixements per gestionar una empresa.

Per dur-ho a terme disposaven d’un petit local que calia reformar per adequar-lo a les necessitats de la nova finalitat que hi volien donar. També era necessari comprar els equips de producció (molí, fermentadors, embotelladora, etiquetadora…) i els primers estocs de matèries primeres. Tot plegat requeria una inversió propera als 50.000 €, que van aconseguir amb aportacions personals i d’un soci extern, i que finalment van complementar amb un préstec sense interès d’ASCA.

Des de l’any passat CORNELIA ja és al mercat i la nova empresa està en plena producció. A la marca inicial ja s’hi han afegit tres nous tipus de cervesa: una summer ale que produeixen amb la marca “Soul”, una pale ale a la qual han donat el nom de “Rumba” i una IPA que han batejat “Viking”. Actualment la producció arriba als 3.000 litres mensuals, tenen distribució per tot Cornellà i comencen a ampliar mercat en els municipis de l’entorn. Avui Cornelia ja és una marca coneguda que ha tingut una bona acollida. Moltes persones la van consumir la primera vegada perquè era una marca local, actualment ho fan perquè els hi agrada. El projecte que va començar lentament avui ja està rodant i una nova empresa comença a arrelar en un mercat amb àmplies possibilitats de creixement. L’èxit que els ha d’acompanyar servirà per consolidar els llocs de treball, tan necessaris en una població en què l’atur ha tingut una forta incidència.”

El 24/05/2015 en El Punt Avui apareix un article d’aquest projecte: Els altres àngels inversors.

Podeu veure l’article publicat a La Vanguardia el 31/05/2015 sobre aquest projecte: Cervesa artesana del Baix Llobregat.

Sort i força amb el projecte!

 [:es]La Judith Lipovich, l’Oriol Guitart i el David Garcia de Cornellà de Llobregat feia uns  anys que estaven fabricant cervesa artesana per al consum propi i per vendre a amics i coneguts. Finalment decideixen passar d’una producció casolana a una producció industrial però artesana i creen Cerveses Cornèlia , SCCL. Aquest canvi suposa a més de canviar els sistema de producció, gestionar estocs,  buscar clients, establir estratègies de venda, definir productes i produccions en funció de la demanda, mantenir l’equilibri financer de l’empresa i saber coordinar esforços per assolir  objectius diversos.  Es fixen una producció mensual el primer any de 1.800 litres, per fer el tercer any 2.800 litres.

Per dur-ho a terme disposen d’un petit local, que havia estat un antic obrador de cansaladeria a Cornellà i que cal reformar per adequar-lo a les necessitats de la nova finalitat. També és necessari comprar els equips de producció (molí, fermentadors, embotelladora, etiquetadora…) i els primers estocs de matèries primeres.  Amb aquest projecte es consolidaran diversos llocs de feina.

Tot plegat requeria una inversió propera als 50.000 €, una part l’han aconseguit amb aportacions personals i d’algun soci extern, i decideixen demanar una ajuda a Acció Solidària Contra l’Atur.

ASCA els hi concedeix un  préstec sense interès de 10.000€ a retornar en 36 mesos.

En la Memòria d’activitats d’ASCA de 2014 ens expliquen la seva pròpia experiència:

“Convertir una afició en un projecte empresarial no és un repte fàcil. Això és el que es van proposar tres joves que volien resoldre la seva problemàtica laboral, la Judith, l’Oriol i el David, quan van decidir passar de fer cervesa per al consum propi i per vendre a amics i coneguts -allò que els anglesos en diuen homebrewers i que té, en alguns països, una llarga tradició- a fabricar-ne artesanalment però amb dimensió i estructura comercials. El repte no era fàcil, perquè passar d’una producció casolana a una producció artesanal és un pas que comporta assumir la complexitat d’una estructura d’empresa. I no només per haver de fer front a un risc més gran en el procés de producció, sinó perquè cal tenir coneixements per gestionar una empresa.

Per dur-ho a terme disposaven d’un petit local que calia reformar per adequar-lo a les necessitats de la nova finalitat que hi volien donar. També era necessari comprar els equips de producció (molí, fermentadors, embotelladora, etiquetadora…) i els primers estocs de matèries primeres. Tot plegat requeria una inversió propera als 50.000 €, que van aconseguir amb aportacions personals i d’un soci extern, i que finalment van complementar amb un préstec sense interès d’ASCA.

Des de l’any passat CORNELIA ja és al mercat i la nova empresa està en plena producció. A la marca inicial ja s’hi han afegit tres nous tipus de cervesa: una summer ale que produeixen amb la marca “Soul”, una pale ale a la qual han donat el nom de “Rumba” i una IPA que han batejat “Viking”. Actualment la producció arriba als 3.000 litres mensuals, tenen distribució per tot Cornellà i comencen a ampliar mercat en els municipis de l’entorn. Avui Cornelia ja és una marca coneguda que ha tingut una bona acollida. Moltes persones la van consumir la primera vegada perquè era una marca local, actualment ho fan perquè els hi agrada. El projecte que va començar lentament avui ja està rodant i una nova empresa comença a arrelar en un mercat amb àmplies possibilitats de creixement. L’èxit que els ha d’acompanyar servirà per consolidar els llocs de treball, tan necessaris en una població en què l’atur ha tingut una forta incidència.”

El 24/05/2015 en El Punt Avui apareix un article d’aquest projecte: Els altres àngels inversors.

Podeu veure l’article publicat a La Vanguardia el 31/05/2015 sobre aquest projecte: Cervesa artesana del Baix Llobregat.

Sort i força amb el projecte!

 [:]